torsdag 13 februari 2014

Jocke 30 år

Varför har det tagit sån tid? Det var ju länge sen Jocke firades!

Ja, förlåt... Men eftersom jag fick mycket hjälp med fotograferandet under kvällen så fanns det 450 bilder att gå igenom. Inget man riktigt orkar när febern är och hälsar på... Nu börjar jag i alla fall må bättre så jag har kommit igenom bildkavalkaden. Fick ner det till 175 som jag ville spara och fasligt många av dom vill jag såklart dela med mig av, så värm upp scrollfingret, nu kör vi! ;)

Kalaset började med tipspromenad som inte helt osökt handlade om just Jocke. Jag kände mig säker på alla utom en och den kändes som en kuggfråga. Jockes favoriträtt. Två av dom var mycket troliga och Jocke visste inte ens själv svaret på den frågan :) Dock hade Magda sagt svaret på nyår, så jag trodde på alla rätt! Spännande att se vem som skulle känna Jocke bäst...


Tratten och Crom var taggade och redo för kalas :)


Tummen upp för mig!
Välkommen till baren! Vad får det lov att vara?


Bröderna Brothers var på plats... Men det var knappt! Magnus trodde nämligen att kalaset var i Örebro istället för Pålsboda, så han hade fixat skjuts till Örebro :D Tur att Maria hann stoppa dom i tid :)


The minttu-lovers, denna gång utan minttu...


Alla hade inte förstått att man behövde lämna in sina svar på tipspromenaden för att kunna vinna, men tillslut var även "örebroresenärernas" svar rättade och vi kunde utse en vinnare. Jag blev lite förvånad när Magda och hennes syster gick igenom svaren... Jag hade nämligen fel på älsklingsrätten! Då ljög hon alltså för mig på nyår! :-O Tur att jag är så bra på att ta förluster i tävlingar... Hmpf... Aja, jag var den moraliska vinnaren ;)


Många med alla rätt, men Bea och Emmelie var bäst av dem på utslagsfrågan så de knep förstaplatsen. Grattis!


Trea kom helt otippat Pierres sambo Erika. Hon hade träffat Jocke i 10 minuter innan denna kväll! :-O
Så hon känner tydligen Jocke bättre än vad jag, Jesper, Robin, Pierre gör... Jocke är tydligen svår att lära känna om man är honom nära ;)


Förstår inte varför Pierre har försökt hålla henne borta från att träffa oss andra så här länge... Hon var ju riktigt trevlig och passade in bra :)

Eller vänta... Nu förstår jag :)


Michelle satt med tomma glas... Krise!


Dags att öppna presenter. Något Jocke älskar! Få vara i centrum och ha en hel sal med folk som tittar på bara honom... :P Nja, kanske inte helt :)


Han verkade i alla fall nöjd med presenterna. Vem vill inte ha en plastfotboll!? :) Nu var ju visserligen bollen en resa till Italien för att se Milan-Inter. Inte så illa :)


Tavlan var också riktigt snygg med Jocke som kapten för Milan. Dock hade inte texten There is only one captain hunnit komma med. Fyndigt ifrån lagkamraterna som spelar med honom som kapten :)

Så var det dags för dans! Michelle lärde ut sin bläckfiskdans till Elis och Anton...


Det gick... sådär... :) Men fasligt underhållande att titta på :)


If you CAN CAN CAN!!!


Håll i er nu! Det här kan vara första gången i världshistorien!

Anton och Michelle ser helt normala ut SAMTIDIGT på BILD! :-O


Det är ju såhär vi är vana att se dom :P


Dags för tävlingar! Lagen skickade fram sina deltagare och det såg ut att bli en kusinkamp tills Pierre och Andersen kom fram.


Det skulle tryckas in marshmallows, en i taget och efter varje bit skulle man säga: Funny Bunny. En klassiker!


Kinderna fylldes på mer och mer. Även detta mycket underhållande att titta på :)


FUNNY BUNNY!!!


Ja, inte helt förvånande var det Anton som var störst i käften... ;)

Nu skulle deltagarna få så många bilar som möjligt att fastna i ansiktet med hjälp av att slicka på dom.


Berra såg ut att helt ha missförstått det hela och började moffa :S Folk skrek åt honom: Nej, du ska inte äta upp dom!


Men han hade en plan! Han gjorde allt till en sörja som han sen kunde trycka fast i pannan. Genialt! :D


Om det nu inte hade varit för att det var flest och inte snabbast som räknades och de övriga fyllde på med fler och fler...


Jag tycker att man ser redan när startskottet går vem som kommer vinna hävtävlingen!?


Elis dricker ju nästan innan han har hunnit öppna burken! :-O

Men han var ändå inte med i vinnarlaget totalt:


Nöjda loosers...


Nu tyckte Emmelie, Michelle, Mikaela och Mimmi att det var dansdags igen och som de dansade... Hår överallt!


Här har du din nya profilbild Michan!


Pierre ville gärna också dansa och klappade takten.


Elis och Anton ville hellre bugga...


Bra drag på dansgolvet :)


Man kan ju nästan tro att jag inte var med på festen. Men jag fastnade inte på så många bilder. Men när jag väl gjorde det var det med min bäste vän ;)


Tror kvällens värdinna var nöjd med kvällen :) Det borde hon vara!


Jocke då?


Ja jag vet inte vad du tycker, men jag tycker han ser jäkligt nöjd ut :)

2 kommentarer:

Michelle sa...

Fantastiska bilder! Tur att Linus lurade i mig och Anton så många shots, annars hade vi aldrig ställt upp på eb seriös bild!

Ass sa...

Jag blev helt chockad när jag kollade i kameran! Är det sant? Är det EN SERIÖS BILD??? ;)