söndag 7 april 2013

En helt vanlig dag i skogen med Joakim

Ibland kanske man känner sig lite nere. Till exempel när ens hockeylag åker ur i semifinal... Då har jag några tips på hur man kan bli på bättre humör!

Först kan man titta på bilden på hur Michelle såg ut när hon kom ut från frisören i Tyskland :D


Haha, den blicken säger allt! :D Åh vad jag älskar den här bilden! :D

Om det nu mot förmodan inte skulle räcka (men vem kan inte bli på gott humör efter att ha sett den?), ja och på tal om roliga miner, så kan man läsa Jockes historia om när han var ute en helt vanligt dag i skogen. Den finns tyvärr bara på Facebook, så alla har inte tillgång till denna fantastiska berättelse med illustrationer. Därför tänker jag nu (med Jockes tillåtelse) publicera den även här så att alla kan få tillgång till den :) Hoppas den kan muntra upp i dystra hockeytider!

En helt vanlig dag bestämde jag mig för att ge mig ut på ett rejält äventyr, min survival knife och jag!


Efter att ha gått några meter såg jag detta spår i marken...


...och jag insåg direkt att jag var förföljd!!


Jag la benen på ryggen för att komma undan. Mitt mål var givet! Robins och mitt gamla base camp från våran survival weekend för några år sedan. Mycket riktigt, våran koja stod kvar!


Men efter närmre undersökningar insåg jag att något djur hade gjort en "Robin" och trampat igenom... Denna gång med katastrofala följder! Kojan var obeboelig...


Törstig och utmattad av att ha flytt i panik genom skogen gick jag ner till våran vattenkälla. Men till min stora bedrövelse så var den alldeles torrlagd...


Hoppet började överge mig och livsgnistan slocknade! I ren desperation efter något att stoppa i munnen åt jag några konstiga svampar...


...och alla kort efter det blev uppochned...


...som sagt...


Jag la mig ner för att dö... Kunde inte se någon annan utväg i detta skede!

En stor fråga kvarstår... VEM FAN TOG DET HÄR KORTET?!


Efter att ha seglat runt på regnbågar med rosa elefanter började jag så smått kvickna till och fick se att åtminstone våran gamla eldstad stod kvar! Hungern var vid detta tillfälle olidlig...


...och jag bestämde mig för att ta tag i detta!


Med väldigt bestämda steg gick jag ner mot sjön.


Fiskegudarna verkade inte vara på min sida idag och jag fick kämpa hårt för min första borre... Minst 2.24 min tog det!


Jag är ju ingen killer, men extrema situationer kräver extrema handlingar!


Lyckan var total!


Jag gjorde snabbt upp en eld där jag stekte mina fiskar på en sten och grillade någon form av avlång brun pinne jag tidigare hittat.


Efter att ha släckt elden ordentligt med den sista vätskan i kroppen jag hade kvar begav jag mig vidare...


Dröjde inte länge förrens jag insåg mitt stora misstag! Jag hade hamnat på fel sida om den stora ån! 

Några snabba hugg med min survival knife och jag hade byggt en bro så jag tryggt och säkert kunde krossa ån.


Just det... På väg hem började det återigen kurra i min tomma mage... Så jag åt en älg!


Efter flera extremt tuffa survival-timmar ute i skogen lyckades jag hitta tillbaka till en välbekant syn... Min bil!

Kort sammanfattat... Det har varit en av dom tuffaste dagarna i mitt liv! Jag har satts på extremt tuffa prov men har visat att jag är en riktig skogsmänniska! A true survivor! 


Och till sist! Prova inte det här hemma!

Tack för lånet Jocke! :)

1 kommentar:

Michelle sa...

Det är utan tvekan något av det roligaste jag någonsin läst! =D Har den alltid i huvudet när jag är ute i skogen!