söndag 12 december 2010

Sporttankar

Nu är jag lite upprörd igen -bäst jag väller ur mig så jag inte spricker ;)

Linus Omark 
Har ni sett straffen "alla" pratar om? Kolla här annars.
Nu härjas det i media att detta ska vara respektlöst -What??? Vad är det för respektlöst att göra något snyggt och spexigt? Dessutom är det ju inget "jättehäftigt" han gör. Han gör en snurr i början på en helt vanlig straff -kan inte de etablerade NHLspelarna ta en sån sak... Ja då är de väl allt bra fjantiga!!!
Ska man då inte få göra en tunnel på plan heller för att det är respektlöst? Är man duktig kan man väl få visa det?! Hmpf...

Omark efter sin lobbstraff
Petter Northug
Han kan ju vara så jävla kaxig och dryg... när det går bra! Annars: Nej då vägrar han prata med media... Jävla barnrumpa! Ska han ha sin attityd får han väl ha den hela tiden och stå för sina resultat -oavsett om de är bra eller dåliga... Fjant!

En slagen Petter?!
Grums
Match idag mot serieledarna och vi får verkligen kämpa och slita för att hänga med. Vi (eller kanske jag ska säga domarna?!) gör det inte heller lättare för oss genom att sitta en hel del där borta vid sekretariatet... 4-4 står det i slutet och vi åker på en oturlig 5 minutrare med dryga 3 minuter kvar. Ett jävla slit från oss men de gör 5-4 med 4 sekunder kvar :( Röv!!!

En positiv sak från just den händelsen är dock känslan jag hade inom mig. Blev verkligen riktigt besviken och arg -kastade pinsamt nog även ner vattenflaskan där jag satt på bänken... Kanske inte låter som något positivt -MEN det betyder ju att jag faktiskt äntligen bryr mig ordentligt. Börjar nog få lite klubbhjärta ändå... :)

Personligen då? Jaaa... Hmm... Började som center och då lyckades jag faktiskt peta in ett mål :) Tant kan än! Sen plockade vi om en del och jag hamnade nere på backplats där jag alltid känner mig lite vimsig och förvirrad (passade nästan in bollen i eget mål till och med.... oups!) men jag gjorde i alla fall inte bort mig (mer än det ;) ).
Fick även spela mycket boxplay och även lite powerplay. Jättekul att jag fick så mycket speltid och användes så mycket -även om det gör mig galet nervös så är förtroendet alltid skönt att få.

3 kommentarer:

G (eller C) sa...

Oj vad jag håller med om straffen. Vad är det de härjar om egentligen? Han la en helt regelrätt straff och gjorde mål. VAD är problemet?!

Lisa Eriksson sa...

Strafen var ju asskön

Sara sa...

Jo jag har hört de :) Fast mina har inte försökt :P Okej försökt en gång men misslyckades.