onsdag 28 april 2010

Leverpastej

Nettan hade en idé om hur jag skulle lösa leverpastejkrisen:
Jag kunde ju höra med leverantören och se om jag kunde starta försäljning här -så nu har jag filat lite på ett brev. Vad tycker ni?

Kära Arbogaleverpastejtillverkare!

Något ni kanske inte uppmärksammat är att den mesta norska leverpastejen både ser ut och luktar som kattmat. Smak har jag pga detta ej förmått mig att testa -men jag kan gissa... Det finns visserligen någon mer rosaliknande variant som liknar er pastej -men den smakar fisk :S

Vore det inte en fenomenal idé att starta försäljning i Norge?

Jag kan hjälpa er med försäljningen och förvaringen är inga problem. Jag har en stor kyl och eftersom jag lever som en ungkarl finns det så gott som alltid plats över där.

Jag kräver inte mycket betalt, bara några askar leverpastej då och då. Låter detta intressant? Hör av er!

Med vänliga hälsningar i hopp om att återigen få bre mina smörgåsar med er goda leverpastej
Astrid Karlsson

6 kommentarer:

Rhöös sa...

Helt klart värt ett försök :)

Lisa Eriksson sa...

Skulle kunna funka. lägg upp det som ett seriöst förslag :)

Ass sa...

Skickat! Nu är det bara att vänta på svar...

Rhöös sa...

Nä inte seriöst, mycket roligare att skicka precis den text du la in här ju och se vad du får för reaktion :)

Ass sa...

Jag skickade in med texten ovan :)

P Cider sa...

Jag ser inte hur de inte skulle kunna nappa på detta =)