onsdag 14 oktober 2015

Easypark

Efter ett snabbt ombyte hos Hanne begav jag mig vidare mot returmötet mot Örebro.

Att parkera utanför Löfbergs Arena är inte alltid det enklaste. Ofta lång kö till automaterna och det är inte ovanligt att de inte fungerar. Denna gången var en sån gång, och jag hade bråttom in.
Kortläsaren fungerade inte.
Jag försökte med mynt, men automaten krånglade och när jag tryckte på avbryt så fick jag inte ens tillbaka alla pengarna :S
Man kunde betala med mobilen via en app, men det hade jag inte nedladdat, så jag ringde Elis (som jag visste hade det fixat) som betalade min parkering. Dock så kom det efter det upp ett tillägg: På denna plats måste du även ha en lapp i bilen där det står att du betalat med easypark!
Mjahaja, tror ni att jag hade penna? (Jag hade faktiskt papper i alla fall)
Med hjälp av några gamla parkeringslappar fixade jag i alla fall det här:


Bättre än inget :D Börjar förstå varför folk har säsongskort på parkeringen också, även fast man inte direkt tjänar något på det pengamässigt...

Inga kommentarer: